Sider

tirsdag den 1. oktober 2013

Suppe-brød

I dag er det den første Oktober-dag. Og Oktober er efterår! Jeg er vild med efterår, og så længe vi oven i købet er fri for regn i stride strømme og kan glæde os over solskin, smukke farver og en klar, kold blå himmel, så er jeg solgt! Efterår ér og bliver min yndlings årstid!

Menuen stod i aften på gulerodssuppe og hjemmebagt brød. Jeg havde lyst til at prøve et nyt brød, så jeg kastede mig ud i endnu engang 'slump', som uden sammenligning er min favorit tilgang til bagning. Hvad er der i køkkenskabene? og kan det blive til noget spiseligt? Ofte ender det forholdsvis lykkeligt, og den finpudsning, jeg så elsker at foretage efterfølgende, så resultatet bliver præcis, som jeg vil have det, det er den skønneste!

Det her brød skal i hvert fald uden tvivl prøves igen.

Opskrift til et rundt brød - 8 stykker:
30 g. flydende margarine
2 dl. lunken vand
1/2 dl. A38
1/2 pk. gær
1tsk. salt
350 g. mel
Olivenolie til pensling
Groft salt + rosmarin til pynt

Rør alle ingredienser sammen
Rul dejen ud på en bageplade og skær den i 8 slices
Pensl med olivenolie og drys med salt og rosmarin
Sæt pladen i en kold ovn og tænd den på 250 grader
Bag brødet i ca. 20 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar