Sider

mandag den 14. september 2015

Skod diabetes!

Jeg har den sidste uges tid haft utrolig svært ved at styre mit blodsukker. Det har generelt ligget for højt (uden grund), og det betyder, en følelse i kroppen af at have feber, være utrolig varm, hjertedunken og ondt i kroppen. Det er meget ubehageligt, og det er svært at gøre det store ved det, når man, som jeg, ikke får insulin, men et andet injektions-præperat, Victoza, som ikke tages efter behov. 

Lægerne har flere gange foreslået mig at skifte til insulin, men jeg er meget ambivalent ved tanken, da det kræver øget kontrol, som ikke er en spiseforstyrrelses bedste ven. På den anden side er det også svært (og over tid farligt) at leve med for høje blodsukre, og måske vil den øgede fleksibilitet rent faktisk kunne give mig noget mere frihed, når jeg først får det inkorporeret i min hverdag. Jeg skal til tjek d. 5. oktober, så må jeg se, hvad de siger på sygehuset. Jeg er nervøs for store ændringer i min medicin, da der lige nu er så stort pres på så mange andre områder af mit liv, at det vil være en stor udfordring med store omvæltninger hér også. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar