Sider

tirsdag den 16. september 2014

Et år med planlagte dates

Den 21. august havde vi bryllupsdag - 4 år siden vi for alvor startede vores liv sammen. Hvert år markerer vi dagen med tid sammen, snak om fortid, nutid og fremtid, drømme, planer, gør status og deler minder. Læser præstens bryllupstale fra kirken, ser lidt video, og så holder Lasse hvert år en tale for mig - en videreskrivning af hans bryllupstale fra dengang. Meget rørende, og helt klart dagens højdepunkt for mig!

I år havde jeg desuden en lille gave til ham. En bunke kort, hvorpå hver måned det næste år har et påskrevet gavekort til en date. Nogle af dem er helt nede på jorden - andre med lidt mere gejl. Det er så meningen, at vi hver måned i fællesskab sætter en dag i kalenderen for denne måneds date, og så planlægger jeg det, der står på kortet. En måde at huske stadig at date, selv når hverdag og madpakker fylder det meste. Jeg tror, det bliver fedt - og Lasse blev glad! Så nu går jeg så småt og planlægger den første date, som vi skal have på lørdag: forkælelsesdag for ham, jeg elsker!

Kun fantasien sætter grænser for, hvad der kan stå på de små kort. For mig har det dog været vigtigt, at idéerne ikke var for dyre, da vores økonomi ikke er så stor - og at jeg desuden ikke synes, at det behøver være dyrt, for at at være fedt! Jeg lavede nogle simple kort i word, som jeg printede ud på hvidt papir og limede på sort karton. Derefter pyntede jeg nogle af kortene lidt, og lagde desuden små postkort imellem date-kortene med hilsner, hvorefter jeg lagde dem i den rigtige rækkefølge (pga. vores bryllupsdag i august valgte jeg, at rækkefølgen skulle være september 2014 - august 2015) alt efter hvornår start- og sluttidspunkt på året skal ligge. Og så er det ellers bare med at slippe fantasien løs og finde på sjove date-idéer. God fornøjelse :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar