Sider

mandag den 29. september 2014

A little step for a man...

Det er måske ikke det store. Utallige har gjort det før mig. Men nu er det altså første gang, det 'sker' for mig, og så er det altså lidt stort, kan jeg mærke indeni... 

Mine helt egne visit-kort er bestilt, og jeg glæder mig til at mærke den glatte overflade på MINE kort, og se teksten og farverne 'in real life'.

Jeg er jo altså bare sådan hygge-iværksætter og min selvstændighed (forstået i virksomheds-sammenhæng) kan ligge på et meget lille sted. Det begrænser sig til kage-bagning, der efter Fødevarestyrelsens rammesætning går under bagatelgrænsen, og regnskabet over de få hånd-ører jeg får ud af de mange timer i køkkenet, er der ind til videre ingen revisor, der gider kigge efter i sømmene.

Men jeg er ligeglad! Penge er ikke det vigtige! Hyppighed, professionalisme (forstået som i at være 'rigtig' iværksætter, der lever af sit iværksætteri) og økonomisk afkast er ikke mit drive. Jeg vil bare gerne bage, og hvis jeg af og til kan få lov at gøre det til venner, bekendte og familie, så er det skønt for mig!

Men så er der lige den der tur til IKEA i efterårsferien, hvor visitkort som invitation til at følge mine små kage-skriblerier på Facebook, måske kunne give mening. Og så ser man lige mig trykke 'send' på en ordre på en hel røvfuld visitkort.

Bare fordi, at lige meget hvor dårlig jeg er til at blive en rentabel forretning, fordi jeg elsker at give væk, så er jeg iværksætter til fingerspidserne, når det kommer til drive, idéer og arbejdsiver! Så kom bare an - og følg ikke i mine fodspor, hvis penge er din motivation. På det punkt har jeg uendelig meget at lære...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar