Sider

torsdag den 18. juli 2013

Sommerferie-læsning vol. 1

Jeg har gennem de sidste år holdt pause fra intens læsning, som jeg ellers har elsket! Nu er jeg på vej tilbage...

Fornemmelsen af at træde ind på biblioteket og aflevere bunken af bøger, som ellers er krøbet ind under huden, og er svære at give fra sig. 

Men hurtigt er tankerne videre. At gå på opdagelse langs lange rækker af bøger. Hemmelighedsfulde lukkede bøger, der intet væsen gør af sig. Men det er spil for galleriet. 

At cykle hjem fra bog-pusheren (biblioteket) med tasken propfuld af flere historier og endnu ukendte skæbner. Det er lykken!

Jeg har en lang to-do-liste over mere eller mindre kedelige gøremål, der skal ordnes, men som en magnet tiltrækker bunken af bøger mig. Kan næsten ikke vente med at lukke op til nye verdener, der gæstfrit inviterer indenfor...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar