Sider

tirsdag den 21. januar 2014

Eksamens-rod

Jeg glemmer det fra gang til gang, hvor propfyldt jeg bliver i hovedet op til en eksamen. Fyldt af ord, viden, termer, akademisk sprog, usikkerhed, nervøsitet og træthed. Jeg glæder mig vanvittig meget til at være færdig i morgen. Om 30 timer har jeg genvundet min frihed. Lige nu føles det, som om der er en evighed til - men alligevel føles tiden til den sidste læsning alt for kort.

Derefter har jeg lige et par dages fri, før næste semester går i gang på mandag. Det kunne ellers have været tiltrængt med lidt ferie, men det bliver der ikke noget af.

Efter nogle opslidende måneder med undervisning i efteråret og en efterfølgende hård eksamensperiode, er jeg meget spændt på, om jeg kommer igennem semesteret - og i så fald, hvordan, jeg kommer igennem det. Udbrændtheden har især de sidste to måneder truet med at kigge forbi ind imellem, og dét har jeg virkelig respekt for. Uddannelsen er min drøm, men den er ikke værd at gå efter, hvis prisen bliver SÅ stor. Jeg har besluttet mig for at udskyde ét fag. Måske ender det med, at jeg udskyder ét mere. Livet skal leves - ikke bare overleves!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar