Sider

tirsdag den 28. januar 2014

Præmie-cookies

Min bedste bedste veninde er i gang med sin sidste praktik på læreruddannelsen, og hun har sin sag for. 6 forskellige klasser pendler hun rundt imellem i henholdsvis billedkunst, håndarbejde og sløjd, og samtidig sætter hun barren højt ift. at levere gennemtænkt, kreativ, udfordrende, opmuntrende og udviklende undervisning.

Jeg respekterer hende dybt. Hendes faglighed og hendes ønske om hele tiden at udvikle rammer og indhold i ønsket om at give eleverne det bedste. Og vigtigst af alt: Hendes stræben efter at se den enkelte elev og give hver elev en succesoplevelse med afsæt i hans/hendes udgangspunkt.

Nogle gange kommer hun til kort. Tiden er knap. Praktik-planlægningen fra skolens side har ladt meget tilbage at ønske. Ressourcerne, økonomien og kræfterne slipper op. Men på trods af alle de dårlige odds, så gør hun en forskel! Dét er respektværdigt!!

I morgen skal hendes 6. klasser afslutte et design-projekt, hvor de i grupper har skullet re-designe stole. (En del mere cool, end de bordskånere og spækbræt jeg producerede i min sløjd-tid!!) Forældrene kommer, eleverne skal præsentere, og der skal stemmes om, hvilke resultater der er bedst.

Jeg har fået lov at bidrage med lidt præmier aka sukker-diplomer (cookies pyntet med fondant og glasur) til vinderne. Forhåbentlig vækker de glæde!

Og, Johanne: du er den bedste! Rank ryggen og tro på det - du er SÅ cool!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar