Sider

tirsdag den 14. maj 2013

Omskiftelighed


 
Mit humør er lige som vejret. Omskifteligt! Det ene øjeblik skinner solen. Det næste øjeblik er der mørkt, som om det var sen aften, og regnen står ned i lårfede stænger. Lidt senere igen er græsset hvidt af hagl, og det bliver bare ved og ved med at slå hårdt mod ruden med store hårde isklumper. 

Jeg vågnede i nat og var fuldstændig frisk. Efter at have vendt og drejet mig i en halv time, opgav jeg at falde i søvn, og stod i stedet op for at skrive videre på min Bacheloropgave. Det endte med 2,5 times effektiv arbejde. Så var jeg træt, og jeg gik i seng og sov til kl. 10. Siden har jeg været oppe og siddet forstenet foran skærmen. Skrevet lidt. Tænkt lidt. Slettet lidt. Overspringshandlet lidt. Skrevet lidt igen. Og så videre.

Det ene øjeblik optimistisk og fyldt med følelsen af, at NU har jeg knækket koden til det her diskurs-afsnit, som ellers ingen ende vil tage. Fem minutter efter (bogstavelig talt!!) har jeg totalt mistet troen, lysten og flowet, og så skal jeg da liiige se, om der er sket noget spændende ude i verden, på Facebook eller i blog-verdenen. 

Mit kontor stinker, roder og er alt andet end attraktivt at befinde sig på. Måske er det simpelthen inficeret af negative energier og dårlig karma (hvis man troede på den slags). Jeg trænger lis'som bare total meget til at komme ud i luften og blive blæst igennem. Opleve det virkelige liv og den virkelige verden, nu hvor min verden ellers mest består af bogstaver, Google-søgning og mere eller mindre tilstedeværende selvdisciplin.

Lige nu glæder jeg mig bare helt vildt til et 'over-springs-besøg' af min elskede søster og min elskede nevø. Så får humøret da lige et hak i vejret. I hvert fald for et lille øjeblik!

2 kommentarer:

  1. Jeg kender dig ikke - og har først for nyligt tilføjet dig i min bloglæser. Jeg var bare nødt til at kommentere på det her - så du ved du har en lidelsesfælle, som også bøvler med BA, diskurs og overspringshandlinger! Hvilken uddannelse skriver du BA under?

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar - og dejligt med en lidelsesfælle! :) Jeg skriver Bachelor i dansk (nordisk sprog og litteratur) og skriver om danskhedsdiskurs og generobring i Dansk Folkepartis annoncemateriale fra de sidste 10 år. Det er spændende, men ej hvor jeg dog glæder mig til at være færdig!! Hvad mon du skriver om? Held og lykke!! Både med opgave, overspring og den skønne frihed på den anden side! :)

    SvarSlet