Sider

torsdag den 29. januar 2015

Den bedste tandlæge

Nu kunne dette sikkert nemt blive opfattet som et sponsoreret indlæg - eller som om at jeg på en eller anden måde har aktier i dette foretagende. Intet af det er virkeligheden. Sandheden er, at jeg hader at være til tandlæge! Lydene, lugten, fornemmelsen, den anstrengte position (på langs med benene i vejret og kæben på grænsen til krampende at gå af led). Og når det hele så endelig er overstået - så kommer regningen, som med al tydelighed understreger, hvor nærmest tragikomisk det er: at det er hunde-dyrt at udsætte sig selv for disse pinsler.

Mit syn på tandlæger har dog ændret sig lidt. Jeg har nu i fem år brugt den samme tandlæge, og på trods af at jeg har investeret mange tusinde kroner i deres biks, og at selve oplevelserne i stolen ikke er noget at skrive hjem om, så er jeg alligevel taknemmelig.

Smil, åbenhed, fleksibilitet, forståelse, medmenneskelighed, omsorg, empati og samtidig høj grad af professionalisme. Tak for det! I gør mere, end I behøver - men det ekstra gør en verden til forskel! Tak, at I gør det ubehagelige udholdeligt, og at I gør en hverdagsting som tandlægebesøg til mere end bare noget, der skal overstås!

Derfor skulle de have en kage - velfortjent! Og den bragte heldigvis lykke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar