Sider

lørdag den 31. maj 2014

Drømmerier og sukkerfinurligheder

Jeg arbejder med pynt til en bryllupskage til d. 14. juni. Det faktum, at det falder sammen med en eksamen samt at der skal rigtig meget pynt på kagen gør, at jeg er startet lang tid i forvejen. Og heldigvis kan fondant-pynt sagtens gemmes i lang tid, når det blot ligger i lufttætte beholdere. Billeder af det endelige resultat følger - lige nu bare et sneekpeak på fine blomster-detaljer...

Tiden går lystigt med en lille smule eksamenslæsning og en stor smule kreering af sukkerblomster til sæsonens næste kage. Jeg føler, jeg burde læse mere, end det bliver til, men jeg er godt nok kørt helt i bund med overskuddet på dén konto, så det trækker virkelig tænder ud, når jeg sætter mig med bøgerne.

Til gengæld stor-nyder jeg tiden med bittesmå sukkerfinurligheder i hænderne. At tålmodighed, præcision, akuratesse og perfektionisme tvinger tanker om alt andet end lige præcis den dims, jeg sidder med, til at forsvinde ud af hovedet. Så flyver tiden, og jeg elsker at flyve med...

Forhåbentlig lykkes det i den kommende uge at få skovlen under den skide læsning, for ellers tror jeg vist nok, at jeg brat bliver vækket af min sukker-drøm, når jeg skal til eksamen fredag d. 13.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar