Sider

søndag den 25. maj 2014

Up

Jeg er solgt! Fuldstændig! Det skulle egentlig bare være slå-hjernen-fra filmhygge efter en intens weekend, men imens hjernen godt nok holdt fri, var hjertet på overarbejde! Vi så Disneys' 'Up' og den sad i både Lasse og mig bagefter.

Følelsen af at være et team. At finde hinanden, blive forbundet og leve sammen. At opleve at livet på en helt særlig måde giver mening sammen. At lægge planer, skrive dem ned, at definere så meget 'stuff I'm going to do'. At opleve, at dagene går, og måske ikke helt at føle, at man får nydt, oplevet og levet nok. At man gerne vil så meget, og i praksis mest af alt lever hverdage.

At miste. Skilles fra hinanden. At stå tilbage; opleve håbløshed, uoverskuelighed - og meningsløshed, fordi man nu er alene. Miste en del af sig selv. Savne, så det flår i ens hjerte.

For så at begive sig ud på en rejse for at finde livet igen. Gøre ens elskede ære - og opfylde hendes ønske. At kæmpe for at opnå den mening med livet, som hun havde hungret efter. At sætte alt på spil og så nå det! Med glæde over, at det lykkedes, men samtidig med en smerte over, at hun ikke fik lov at opleve det.

...Og så åbnes bogen med hendes inderste tanker, hvor hun - mod hans forventning - ikke har oplistet ting, som hun aldrig fik gjort, men omhyggeligt har gemt alle hverdagsminderne, som hun og han havde sammen. Fordi; det hun ville gøre var at være sammen med ham! Fordi eventyr, oplevelser og levet liv ikke afhænger af tid og sted, men afhænger af den, man deler det med! Og så sætter hun ham fri! Til at leve og opleve videre. Hans egne eventyr.

Jeg er virkelig rørt over historien. Og den minder mig om, hvor dyrebare hverdagene er, og hvor meget tiden med mennesker, man holder af, skal prioriteres. Og så rammes jeg af taknemmelig over, hvor velsignet jeg er med gode mennesker i mit liv. Mennesker, jeg elsker - og som elsker mig!













Alle billeder er fundet via en google-søgning på 'Up'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar